SOSIALE MEDIER 26 venstreorienterte organisasjoner vil at de store globalistforetakene agerer mot Twitter. Ønsker ikke ytringsfrihet.
Venstresiden har i flere år anvendt «cancelkulturen» som en strategi for å få sensurert meningsmotstandere på sosiale medier. Men siden det ble kjent at forretningsmannen Elon Musk nylig kjøpte opp Twitter og lovet ytringsfrihet på plattformen, risikerer denne strategien å renne ut i avløpet.
Venstreorienterte virker å ha innsett dette og rømmer derfor Twitter etter å ha vært aktive på plattformen i flere år. Anledningen er at de ikke lenger ser «samtaleklimaet» som «produktivt».
Nå har en rekke venstreorienterte organisasjoner sendt brev til noen av globalistenes største varemerker om å slutte med annonsering på Twitter. Dette skriver CNN. Ifølge medieselskapet skal blant annet Disney, Coca-Cola og Kraft ha blitt oppfordret til å boikotte Twitter.
CNN kaller gruppene som står bak brevet for «advocacy groups», noe som kan oversettes til interessegrupper eller lobbygrupper. Men CNN forteller ikke mye om hvilke organisasjoner det er eller hvordan de finansieres.
Når Frihetskamp går gjennom gruppene, viser det seg at de alle har koblinger til venstresiden, venstreekstremismen eller partier som Demokratene i USA eller britiske Labour Party.
Bak oppfordringen står blant andre Media Matters for America, hvis president, Angelo Carusano, har vært en av lederne i Democratic National Committee (DNC), som er det styrende organet for Det demokratiske partiet i USA.
Den britiske avisen Daily Mail har listet opp og gransket de 26 organisasjonene og påpeker at «George Soros, Clinton- og Obama-ansatte, samt europeiske regjeringer, står bak anti-Musk-kampanjen». Listen inkluderer organisasjoner som Center for Countering Digital Hate, som har koblinger til det britiske Labour Party, den feministiske organisasjonen Ultraviolet, Access Now som er finansiert av jøden George Soros, men også den svenske, danske, tyske og nederlandske regjeringen.