PROPAGANDA Bilprodusenten Toyotas siste reklamefilm møter massiv kritikk. Ikke en eneste bil synes, filmen handler i stedet om en afrikaner som byr ut ei hvit jente på skoleballet.
https://youtu.be/uoyAjmBRse0
Toyota lanserte i forrige uke en reklamefilm som på tross av at foretaket forsøker å selge biler, ikke inneholder en eneste bil. I stedet gestalter man en slags «kjærlighetshistorie», hvor en afrikansk gutt byr ut ei hvit jente til skoleballet.
Afrikaneren, som ser ut til å sitte på sykehuset med et brukket ben, prater med jenta gjennom en stor digital skjerm. Hva hele historien har med biler å gjøre, og hvorfor man velger å vise et såpass unaturlig og usannsynlig par, spør mange seg.
I skrivende stund har reklamefilmen 160 tomler opp på YouTube og 2543 tomler ned. Reklamefilmen er også blitt kritisert hardt i så vel videoens kommentarer som i sosiale medier.
Mange av disse antyder at det finnes en jødisk agenda bak filmen.
«Globale foretak i den vestlige verden har alltid samme narrativ i sin propaganda. Alltid», skriver en bruker. «Regissert av Schlomo Greenberg», lød toppkommentaren tidligere på dagen.
Andre kommenterer at reklamebyråene alltid søker svarte menn og hvite kvinner til sine propagandafilmer.
«Vilkårlig utvalgt og statistisk sannsynlig par», skriver en person sarkastisk. «Folket med små hatter og store neser jobber overtid ser jeg», spøker en annen.
Nordfront skrev i forrige måned om hvordan sengeprodusenten Hästens uttrykkelig søkte en hvit, blond kvinne og en mørkhudet mann til en naken reklamekampanje. Trenden ser ut til å være et forsøk på å normalisere raseblanding.
Les også:
Dagens video: Hvem står bak agenda raseblanding i media?