NORGE En hotell-leder gråter ut i media om påstått rasisme fra turister. Antirasistisk senter ber folk anmelde det de ikke liker.
Det er til NRK at hotell-leder Simona-Camelia Aasjord nå gråter ut, etter at flere turister i sommer skal ha vist misnøye med hotellets rasefremmede ansatte.
– Jeg ble lei meg og var sint etterpå, skikkelig sint på den personen, og kanskje sint for ikke å være til stede og forsvare henne der og da, så derfor tenkte jeg at vi må ut i offentligheten og informere flest mulig, sier Aasjord til NRK.
Episoden Aasjord sikter til var da en gjest helst ville betale til en norsk ansatt, påstås det. Hotell-lederen truer videre med å utestenge gjester med «slike holdninger» i fremtiden, ettersom «alle er like mye verdt».
– De har ingenting å gjøre her med slike holdninger, mener Aasjord.
I en melding på Facebook utdyper Aasjord at hotellet har som mål å gi gjestene best mulig service.
Må anmeldes
Fungerende leder for den anti-hvite organisasjonen Antirasistisk senter, Hatem Ben Mansour, oppfordrer alle til å anmelde ytringer de ikke liker.
Til NRK sier den asiatiske ansatte at dette var første gangen noe slikt har skjedd, etter å ha jobbet på stedet i snart et år.