MASSEOVERVÅKNING En teknologi for å la mennesker koble seg opp digitalt via tatovering holder på å bli banet frem av Microsoft. Nå viser foretaket frem projektet som kalles «Smart Tattoos» (smart-tatoveringer).
Microsofts grunnlegger, globalisten Bill Gates, har gjennom stiftelsen Bill & Melinda Gates Foundation under flere år finansiert forskning for å ta frem en slags tatovering som skal anvendes for å lagre og lese av data om en person, skriver Nya Dagbladet.
Nå viser Microsoft frem resultatet av satsingene – såkalte «smart-tatoveringer» som skal anvendes på mennesker for å koble de opp mot tekniske enheter, som for eksempel mobiler.
For å lokke dagens individualistiske og egofikserte mennesker i å la seg bli tatoverte, har man tilpasset det til å la folk selv kunne utforme sine individuelle «dekorative» tatoveringer, noe som kan bli en av morgendagens moter.
På Microsofts hjemmeside beskrives prosjektet slik:
Disse interaktive tatoveringene er kapasitive og kan sende signaler til hvilken som helst enhet ved berøring. De kan skjæres med laser for å tilpasse formen, anlegges på nesten hvilken som helst overflate og siden kobles opp til en teknisk enhet via blåtann fra en mikroprosessor.
Microsoft inngår også i prosjektet ID2020 der man i forbindelse med Rockefeller Foundation og vaksinerings-lobbyorganisasjonen Gavi støtter teknologisk forskning der målet er at alle mennesker i verden skal kunne identifiseres digitalt med en permanent metode som gjelder for hele livet.
Den svenske regjeringen har skjenket hele 1,75 milliarder svenske kroner av sine skattebetalernes felleskasse til prosjektet.
Under koronakrisen har Gates selv åpent forespråket at digitale sertifikater skal innføres for å kontrollere vaksinasjoner. Under våren ble Microsoft avslørt for å ha søkt patent på en ny slags kryptovaluta som er biologisk integrert, der en sensor skal kunne avlese kroppsdata, der anvenderen blir belønnet om personens kroppsdata har blitt verifisert og oppfyller forskjellige vilkår.
Microsoft skapte ramaskrik tidligere i vår da de skulle bruke den kjente satanistiske «kunstneren», jødinnen Marina Abramovic, i en reklamefilm for Microsoft VR-headset. Reklamefilmen ble tatt vekk etter at den fikk massiv kritikk og 25 000 tomler ned.
Les også:
Zuckerberg: Vi samler inn data om utenforstående
FILM: Fem områder hvor du ikke visste du blir overvåket
Stortinget vedtok totalitær diskrimineringslov
PST vil overvåke med spionprogrammer