TANKEKRIMINALITET Påtalesiden i pinlig forsvar i rettssaken mot meningsforbryteren Alison Chabloz.
Den 10. januar ble trubaduren Alison Chabloz stilt for retten. Hun har gjennom et privat jødisk initiativ blitt siktet for å ha anvendt kommunikasjonsteknologi for å spre «grovt fornærmende materiale» om jøder. Hennes sanger består blant annet av «Holocaust-overlevendes» påviste falske uttalelser om «Holocaust». Det faktum at disse historiene er regelrette løgner, mener Chabloz derfor kvalifiserer til å synge satiriske sanger om dem. Tre av disse «grovt fornærmende» sangene ligger til grunn for tiltalen: (((Survivors))), Nemo’s Anti-semitic Universe og I Like the Story as it Is.
Det er den jødiske «filantropiske menneskerettighetsaktivisten» Gideon Falter og hans velfinansierte organisasjon Campaign Against Anti-Semitism som har bestilt tiltalen mot henne. Falter setter ifølge eget utsagn i system det å knuse «antisemitter» som ikke godtar den offisielle historien om «Holocaust», ved å forsøke å få deres bankkontoer nedstengt, sparket fra jobbene sine og uthengt i media. For alles likeverds skyld.
Chabloz’ sanger ble spilt i rettsalen, noe som førte til latter, applaus og støtteerklæringer fra salen, hvor mellom 40 og 50 personer som ønsket å vise sin støtte til Chabloz hadde kommet for å følge rettsaken mot henne, hvilket også førte til kraftige reprimander fra dommeren. Allerede på vei inn til rettsalen hadde Chabloz blitt møtt med blomster og oppmuntrende ord. Jez Turner, leder av The London Forum forteller om den opinionsdannende effekten som dette hadde, ettersom Chabloz’ entré til rettsalen var bevoktet av flere aviser. Glade og blomsterprydende bilder av sannhetstalere kan myke opp kritikken mot dissidenter, mener Turner.
I en uvanlig akt av demokratisk ånd åpnet Daily Mail også det forhåndsmodererte kommentarfeltet – av enkelte journalister ofte kalt «pissoaret» ettersom leserne der ventilerer sine egne meninger, som ikke alltid samsvarer med avisens agenda. Dette er svært uvanlig under pågående rettsaker i England, ettersom folks meninger anses å kunne påvirke juryen. Kommentarer som: «Ukultiverte mennesker anvender alltid nedsettende ord mot mennesker med meninger som skiller seg fra den indoktrinering de selv har blitt utsatt for.» Andre opplyser kritikerne om at en hel del av det som vises frem i disse «dødsleirene» ble bygget etter krigen.
I et forsøk på å felle Chabloz anvender jøden Falter seg av en engelsk lov som regulerer elektronisk kommunikasjon, skrevet for å tiltale menn som ringer for å trakassere kvinner seksuelt, eller true med vold.
Loven ser dog ikke ut til å være egnet til å tiltale underholdnings-sangere. Rettssaken var planlagt å vare i tre dager, men allerede etter den første dagen fikk aktor, ifølge Jez Turner, «nok» og skal ha bedt dommeren om at resten av rettssaken utsettes for at saksøkerens side bedre kunne samle materiale til en sterkere prosedyre. Kryssforhøret som Chabloz’ forsvarer Adrian Davies holdt mot saksøkeren opplyste forsamlingen om at saksøkerens side ikke kjenner til historiske fakta.
Ifølge Jez Turner var det nesten som om den tiltalte vendte rettsaken mot saksøkeren, som ble tvunget til å forsvare sin anklage mot Chabloz. De fortalte at de ikke engang hadde lest bøkene som ble diskutert, for eksempel boken til den jødiske forfatteren Norman Finkelstein, «Holocaust-industrien», som avslører hvordan jødene slår mynt på de falske historiene om «Holocaust». Turner tolker den forespurte utsettelsen av rettsaken som en reaksjon på at påtalesiden innså at de holdt på å tape rettsaken. Han tillegger at han aldri før har hørt snakk om en slik fremgangsmåte i lignende retterganger.
Resten av rettsaken er utsatt til den 7. mars.
De som måtte ønske å vite mer kan henvende seg til The London Forum, eller skrive til Billy Roper på The Roper Report.
Kilder:
Delseger för åsiktsförbrytaren Alison Chabloz
Bloggare sjunger antisemitiska sånger
Falter devastated by Adrian Davies’ cross-examination in Alison Chabloz free speech trial
SPLC on Billy Roper